נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יתרונות בצריכת לחם מחמצת

מאכל לאחר אפייה

ההבדל העיקרי בין לחם מחמצת ללחם רגיל הוא שיטת ההכנה שלו.

למעשה, החומרים שבתוך הלחם לא ממש שונים, חוץ מהשמרים הפראיים לעומת שמרים מתועשים כמובן.

אז למה אומרים שלחם מחמצת יותר בריא והאם זה בכלל נכון?

 

ערך תזונתי גבוה בהתאם לסוג הקמח

לחם מחמצת הוא בעל ערך תזונתי גבוה, לפני כל, בהתאם לסוג הקמח המשמש להכנתו.

כך למשל, לחם מחמצת עשוי קמח שיפון, קמח כוסמין, או קמח חיטה מלא, מכיל ערכים תזונתיים גבוהים יותר, אך מעניין לגלות כי לחם מחמצת, נוסף על הערכים התזונתיים הכללים הקיימים בלחם, מכיל כם ערכים חשובים נוספים, כמו חומצה פולית ומינרלים שונים, חשובים לבריאות הגוף.

 

לחם מחמצת מכיל פחות גלוטן?

אנשים הסובלים מרגישות קלה לגלוטן, כמו גם אנשים שמעדיפים להימנע מגלוטן, ישמחו לגלות כי לחם מחמצת, בגלל תהליך התסיסה המיוחד של השמרים, מספק גלוטן מותסס, שנחשב טוב לאנשים עם בעיות עיכול בגלל ולאנשים עם רגישות קלה לגלוטן בפרט, אם כי תכולת הגלוטן בלחם מחמצת מקמח חיטה אינה נמוכה מספיק לחולי צליאק למשל.

ובכל מקרה, אם אתם חוששים שיש לכם רגישות לגלוטן, כדאי לבדוק את העניין עם רופא ולקבל המלצות תזונה מותאמות אישית כדי למנוע החמרה במצב.

 

ספיגת מינרלים קלה יותר בגוף

לחם מחמצת אמנם מכיל ערכים תזונתיים גבוהים יותר מלחם רגיל, אבל התכונה  המיוחדת והייחודית שלו, שהופכת אותו בריא במיוחד למכאל, היא יכולתו לחזק את יכולת ספיגת המינרלים של הגוף.

תהליך התסיסה המתרחש בעת הכנת לחם מחמצת גורם לפירוק של חומרים המקשים על ספיגת מינרלים בגוף ולכן מאפשר ספיגה קלה יותר בגוף של המינרלים הקיימים בלחם מחמצת.

גם עובדה זו הופכת אותו מעט בריא יותר.

 

האם בלחם מחמצת יש סוכר?

לחמים רבים, במיוחד לחמים קנויים, בעיקר לחמים לבנים, אך גם לחמים עם דגנים מלאים, מכילים פעמים רבות סוכר, כדי להפוך אותם טעימים יותר וכדי לסייע לשמרים לתפוח, אבל למעשה סוכר הוא חומר מאוד לא בריא, אשר רוב האוכלוסיייה צורכת בכמויות גדולות בהרבה מהכמות הרצויה.

לעומת זאת, לחם מחמצת מכיל מעט מאוד סוכר וגלוקוז, שכן חומרים אלה מתפרקים בתהליך התסיסה של השמרים, במהלכו הופך הגלוקוז לחומצה לקטית.

 

חיידקים טובים נוצרים בתהליך התסיסה

תהליך התסיסה, אשר הופך את הגלוקוז לחומצה לקטית בלחם מחמצת, נוצר על ידי חיידקים פרוביוטיים מסוג אצידופולוס, הנחשבים ידידותיים.

חיידקים אלה שייכים למעשה לסוג החיידקים הקיימים באופן טבעי במערכת העיכול האנושית.

לדוגמה, ניתן למצוא את החיידקים הללו גם במזונות אחרים, הנחשבים בריאים במיוחד, כמו יוגורט מסוגים שונים.

חיידקים אלה מגיעים בעיקר לגרון ולפה, שם הם יכולים לתרום לאוכלוסיית החיידקים המקומית ולחזק אותה.

 

לסיכום

היתרונות הבריאותיים של לחם מחמצת אינם דרמטיים אמנם, אבל הם בהחלט משמעותיים וכדאי לקחת אותם בחשבון כשבוחרים איזה לחם לקנות. יתרה מכך, תהליך ההכנה של לחם מחמצת מצמצם מעט את צריכת החומרים המתועשים ולכן גם מצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה.

 

פת לחם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
תפוח
איך להתכונן לצום לסירוגין

כולנו עסוקים במשקל שלנו, בנראות החיצונית ובדרך שבה התחושות שלנו מושפעות מכל העניין. אין ספק, דיאטה זה אמנם לגוף,

מיץ סלק
מיצים טבעיים: למה הם כל-כך מומלצים?

"סַלֵּינוּ עַל כְּתֵפֵינוּ, רָאשֵׁינוּ עֲטוּרִים; מִקְּצוֹת הָאָרֶץ בָּאנוּ, הֵבֵאנוּ בִּכּוּרִים" (לוין קיפניס). ארץ ישראל היא אכן ארץ "זבת חלב

מנעולן או פורץ?

להיתקע מחוץ לבית בלי שיש לנו מפתח זה לא דבר נעים, והאמת היא, שזה קרה בעבר לכל אחד מאתנו.